כמה קלוריות יש בחסה? הגלו את התשובה עכשיו!

כמה קלוריות יש בחסה? הגלו את התשובה עכשיו!

האם החסה היא סופרפוד או סתם חסה? גלו את התשובה!

חסה. זה מה שנמצא לרוב על הצלחות שלנו כשאנחנו רוצים לאכול בריא, אבל האם אתם באמת יודעים כמה קלוריות יש בה? יכול להיות שאתם בשוק או שתשמעו שאני סתם מסניף את הירקות המתקדמים ביותר של הדיאטה. אז בואו נדבר על זה, על מה יש בחסה, ועל האמת הפשוטה (והקצת בלתי נראית) מאחורי הקלוריות שלה.

מה זה חסה בכלל?

חסה היא אחד הירקות הנפוצים ביותר בתפריטים שלנו. זהו ירק עלים אשר גדל על צמחים קצרים ומשמש כתוספת מרעננת בסלטים, כריכים, ואפילו כתוספת לאוכל בגריל. אבל מתי בפעם האחרונה עצרנו לשאול את עצמנו מה יושב בתוך כל עלה חסה?

העלים הירוקים שמעים אותנו קלילים

אז קודם כל, חסה היא דלת קלוריות. למעשה, בשל הידרציה הגבוהה שלה, בחסה יש בערך 5 קלוריות בלבד ל-100 גרם! כן, אתם לא שומעים דברים כאלה בכל יום. מה שאומר שאם אתם מרגישים רעבים, אפשר לאכול ממנה בלי להרגיש אשמים! זאת אומרת, לפחות עד שמישהו יציע לכם פיצה עם גבינה כמובן…

חסה מול ירקות אחרים – איך היא מתפקדת?

אז איך החסה מתפקדת לעומת ירקות אחרים? לדוגמה:

  • בטטה – בערך 86 קלוריות ל-100 גרם.
  • גזר – כ-41 קלוריות ל-100 גרם.
  • עגבנייה – סביב 18 קלוריות ל-100 גרם.

כפי שאתם רואים, חסה מקביעה את עצמה כאלופה הקלורית בעולם הירקות. אבל מה קורה כשאנחנו חושבים על תוספות?

תוספות שיכולות לשנות את המשחק

כשהחסה שלכם פוגשת תוספות כמו רוטב חומץ, גבינת פטה או אפילו קרוטונים, הקלוריות מתחילות לצמוח. האם החסה שמרשימה אתכם עם 5 קלוריות הופכת להיות חטיף רווי קלוריות?

החסה: פלא בריאותי או רק עוד ירק?

עכשיו, אם חשבתם שהקלוריות הנמוכות אומרות שהחסה חסרה ערך תזונתי, תחשבו שוב! החסה מלאה בויטמינים ומינרלים כמו ויטמין K, ויטמין A, חומצה פולית וסיבים תזונתיים.

איזה יתרונות בריאותיים יש לה?

  • תורמת למערכת העיכול
  • מסייעת בהפחתת דלקת
  • מכילה נוגדי חמצון

לכן, מדובר לא רק בירק טעים ובריא, אלא גם בירק עוצמתי שאפשר לשלב בכל ארוחה. ובואו נודה בזה, מי לא רוצה לשדרג את האוכל שלו עם ירק שיכול להיות בריאותי כמו חסה?

כמה חסה אפשר לאכול מבלי להרגיש שהגזמתם?

חתוך אותה לקוביות, הנח אותה על סנדוויץ' או שלב אותה בסלט. אפשר לקחת טחינה, לשים את החסה בה ומזלג, ולתת לה להחמק מהצלחת בלי ששמנו לב. אבל מתי זה הופך להיות ה-“חסה” הנורא?

שאלות ותשובות על חסה קלורית

  • מה קורה אם אני אוכל כמות רבה מידי של חסה? – ברוב המקרים לא יקרה כלום, אבל אולי תרגישו קצת נפיחות.
  • האם יש אנשים שלא יכולים לאכול חסה? – כן, יש כאלה עם בעיות עיכול!
  • מה היכולת של חסה להשפיע על משקל הגוף? – קלוריות נמוכות בהחלט עוזרות!

קצת הומור וצהוב בנושא קלוריות

כשהחסה אומרת “אני לא שייך לאוכל רזה”, היא מתכוונת לזה. הילד המפורסם הזה של השולחן יכול בהחלט להיזכר כמלכה של הירקות. מי יודע, אולי היא תמצא מקום על בגדי המעצבים חסרי הקלוריות?

סיכום – החסה היא באמת סופרפוד?

אז האם החסה היא סופרפוד או סתם ירק פשוט? בפירוש מדובר בירק שקל לאכול, דל קלוריות ועשיר תזונתית. אם אתם רוצים להחיות את ארוחתכם או בדיוק לעצב סלט מרענן, אל תגידו לא לחסה. קל, פשוט וטעים – זה כל מה שצריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *